Programy takie jak niebawem staną się obowiązkiem dosłownie każdej placówki medycznej.
Dobrze jest już teraz kupić odpowiednie programy, jednak dlaczego jest to konieczne. O tym w poście.

E-lekarz

kartoteka pacjentów onlineNikt nie lubi kolejek u lekarzy, zwłaszcza specjalistów- czy doczekamy się kiedyś czasów, gdy będzie można zapisać się do takiego lekarza z własnego domu? Wyobraźmy sobie, że wysyłamy tylko dokumentację z istniejącego systemu bazy danych oraz skierowanie generowane elektronicznie i dostajemy na maila informacje o terminie. Piękne prawda? Na szczęście taka przyszłość nie jest specjalnie odległa, a informatyzacja będzie postępowała i wstępowała na coraz szersze pole w naszej codzienności.
Jednak jak będzie z realizacją tego w tym konkretnym przypadku; czas pokaże.

E-dokumentacja w medycynie

kartoteka pacjentów online
Rodzaje i zakres dokumentacji medycznej (która może występować zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej) został opisany w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r.

w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania1.

Przepisy te regulują również sposób wytwarzania, przechowywania i udostępniania tej dokumentacji.
Możliwość stosowania zamiennie dokumentacji papierowej, jak i elektronicznej dopuszcza w/w rozporządzenie, co dodatkowo potwierdzone jest w art.
56 ust. 1 Ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r.
o systemie informacji w ochronie zdrowia.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektroniczna_Dokumentacja_Medyczna

Niebawem obowiązkowe e-kartoteki

W 2017 roku w życie wchodzą przepisy zobowiązujące placówki medyczne do zaopatrzenia się w system e-dokumentacji medycznej.
To spora modernizacja, jeżeli chodzi o kwestie komputeryzacji służby zdrowia. Nowe systemy będą musiały spełniać wszelkie normy zawarte w ustawie. E-kartoteki pacjentów będą przechowywane w bazie danych dostępnej z internetu. Na całym rozwiązaniu skorzystają oczywiście pacjenci, których dokumenty będą dostępne w bazie danych, nie będą musieli oni się przejmować przenoszeniem kartotek do innych placówek, ani przechowywać ich w domach. Ustawa wchodzi w życie 1 sierpnia 2017, przynajmniej wg.

najnowszych danych.

Raczej nie będzie już przesuwana (na początku planowano wprowadzić ją w życie z dniem 1 sierpnia 2014)..